.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیکاری 40 درصد از تحصیلکرده‌های مازندران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران با اشاره به مشکل عرضه نیروی انسانی جویای کار در استان گفت: بیش از 40 درصد از تحصیل‌کرده‌های مازندران، جویای شغل هستند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، علی احسانی ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران در سالن استانداری مازندران اظهار داشت: امروز در اکثر کشورهای در حال توسعه چیزی به عنوان تورم وجود ندارد و یا کمتر از 5 درصد است.

وی ادامه داد: در کشور با تورم 40 درصدی مواجه هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران با اشاره به اقدامات دولت برای کاهش نرخ تورم بیان داشت: عدم پمپاژ نقدینگی در 6 ماهه دوم سال گذشته، تورم را به 30 درصد رساند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد کارگروه تخصصی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: به ‌دلیل مشکلات زیاد واحدهای تولیدی در حوزه‌های مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی تشکیل این سه کارگروه ضروری است.

این مسئول به اتاق بازرگانی مازندران پیشنهاد داد؛ سایتی در دبیرخانه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان راه‌اندازی تا از پیشنهادات قابل قبول در این حوزه استفاده شود.

وی تصریح کرد: بانک‌ها با ایجاد فضایی برای دادن مشاوره‌های مالی به بنگاه‌های اقتصادی، می‌توانند در کاهش معوقات این واحدها گام بردارند.

احسانی ادامه داد: واحدهای تولیدی مازندران در حوزه تامین منابع و سرمایه در گردش دچار مشکل هستند و نیاز به همکاری بانک‌ها دارند.

وی با بیان اینکه بعضی از استان‌های جنوبی با ارائه یک طرح نفتی چند برابر استان‌های دیگر از صندوق توسعه ملی اعتبار جذب می‌کنند، افزود: باید با ارائه طرح‌های قوی، سهم مازندران را از محل جذب این اعتبارات افزایش دهیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به مشکل عرضه نیروی انسانی جویای کار در استان اذعان داشت: در دهه 60 و 70 کاری زیادی در این رابطه در استان انجام نشد و بیش از 40 درصد از تحصیل کرده‌های استان، جویای شغل هستند.

وی با بیان اینکه میانگین مطالبات و معوقات بانکی در مازندران از میانگین کشوری کمتر است، افزود: نسبت مطالبات و معوقات بانکی در استان در حدود 13.5 است که 1.5 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
- /350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حمید 29 خرداد 1393
معاونت برنامه ریزی گیلان یکبار هم که شده واقعیت بیکاری گیلان را رسما بگوید. ما کارشناسان رشته شیلات از مدیر کل شیلات هیچ رضایتی نداریم چون جهاد وکشاورزی خودش نیرو جذب کرده و70 نفر دارای کد رهگیری رشته شیلات به حساب نیامدیم از حمایت اقای خسته بند از مدیرکل شیلات فقط بیکاری حاصل ماشده !!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.256 seconds.